Aktywność fizyczna, a trądzik

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna i każdy szanujący się człowiek, dbający o swoje zdrowie powinien przynajmniej kilka razy w tygodniu ruszyć się zadbać o formę. Nie musi to być wymagająca aktywność sportowa, wystarczy spacer, trucht z kijkami, jazda na rowerze, pobyt na basenie. Polecamy jednak sporty w których liczy się rywalizacja, warto się umówić ze znajomymi i wspólnie spędzić czas grając w piłkę nożna, siatkówkę, koszykówkę.

Przejdźmy jednak do głównego pytania jakie sobie zadajemy, a dokładnie jakie jest wpływ aktywności fizycznej na trądzik? Pod wpływem aktywności fizycznej dochodzi do rozszerzenia naczyń krwionośnych i szybszego przepływu krwi. Dzięki temu komórki organizmu są lepiej dotlenione, odżywione. Skóra dzięki temu staje się bardziej promienna, elastyczna.

Umiarkowana aktywność czy mocny wysiłek?

Ciężko sobie konkretnie odpowiedzieć. Podczas wysiłku o dużej intensywności dochodzi do pocenia się, rozgrzania organizmu i twarzy. Z jednej strony jest to korzystne gdyż wraz z potem organizm wydala ze skóry toksyczne substancje, z drugiej strony pot stanowi odżywkę dla bakterii, grzybów bytujących na skórze. Także u osób choćby z trądzikiem różowatym pod wpływem ciężkiego wysiłku dochodzi do rozszerzania się naczyń krwionośnych na twarzy co z czasem może spowodować stałe zaczerwienienia. Zatem co wybrać? Wbrew pozorom nie możemy obwiniać nadmiernego wysiłku o to, że przyczynia się do pogorszenia stanu skóry, ważniejsza jest aktywność gdyż niesie za sobą szereg korzyści, po wysiłku należy zadbać o oczyszczenie twarzy i ciała.

Osoby które regularnie ćwiczą nie tylko cieszą się lepszym wyglądem twarzy i sylwetki ale także lepszym samopoczuciem psychicznym. Są zadowolone ze swojego wyglądu, pozytywnie nastawione do życia. Wszystko dzięki endorfinom które wydzielają się pod wpływem wysiłku.

Podsumowując, jeśli macie trądzik to nie powinniście rezygnować z aktywności, a wręcz powinniście dbać o to aby mieć jakieś zajęcie które pozwoli wam zapomnieć o problemach z cerą i nie tylko. Równie ważne jest to, że trądziku w końcu się pozbędziecie, a zdrowie jakie zyskacie dzięki aktywności będzie procentować do końca waszego życia.

Trądzik różowaty co to takiego

Trądzik różowaty wbrew powszechnym opiniom nie dotyka jedynie ludzi między 30-50 rokiem życia. Może występować u ludzi w różnym wieku. Występuje z powodów genetycznych, dietetycznych, pielęgnacyjnych, stanów chorobowych. Osoby które mają trądzik różowaty, mogą także mieć rożnego rodzaju problemy trawienne związane z alergiami, nietolerancjami, chorobami wątroby, woreczka żółciowego. Ten typ trądziku może także występować u osób, które są zakażone helicobacter pylori. Jednak najczęściej trądzik różowaty ma właśnie podłoże genetyczne, często dziedziczmy wygląd po naszych rodzicach, dziadkach. Trądzik ten także pojawia się gdy naszą twarz traktujemy zbyt agresywnymi środkami myjącymi, mocnymi peelingami, maseczkami lub kwasami. Jadając ostre potrawy również możemy przyczynić się do powstania tego typu trądziku.

Jak wygląda osoba z trądzikiem różowatym. Różnie. Jednak najczęściej osoby które cierpię na ten defekt kosmetyczny, mają zaczerwieniony nos, policzki, brodę, a nawet czoło. Na początku na przez chwilę, w sytuacjach stresowych, zawstydzenia lub pod wpływem wysiłku, a następnie na stałe. Również da się u takich osób bez problemu dostrzec dużą liczbę rozszerzonych naczynek na twarzy. Najczęściej trądzik różowaty dotyka ludzi o jasnej karnacji.

Czego należy unikać przy trądziku różowatym?

  1. Nadmiernego opalania, choć niektórym słońce pomaga, najlepiej samemu się przekonać na własnej skórzy
  2. Jedzenia ostrych potraw i stosowania pikantnych przypraw
  3. Objadania się fast foodami
  4. Stosowania agresywnych środków do mycia twarzy, peelingów ziarnistych
  5. Wystawiania twarzy na działanie wiatru, zmiany temperatury

Co pomaga przy trądziku różowatym?

  1. Stosowanie kosmetyków z wiatminą C, rytyną, kwasem azaleinowym, metronidazolem, niacyną
  2. Suplementacja niacyną, cynkiem, witaminą K
  3. Dobra dieta, unikanie nabiału, glutenu, jedzenie sporej ilości warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych w tym kaszy gryczanej która zawiera dużo rutyny uszczelniającej naczynia krwionośne
  4. Kremy z heparyną, hesperydyną, ruszczykiem, wyciągiem z kasztanowca
  5. Herbata zielona, napary z herbat ziołowych dla osób z cerą naczyniową
  6. Panowanie nad własnymi emocjami, osoby z tym typem cery często mają także problemy związane z psychiką

A wy jakie macie sposoby na tak zwaną buraczaną twarz? Gwarantujemy wam, że przy stosowaniu się do wskazanych przez nas podpunktów możecie się cieszyć gładką i zdrową cerą z naturalnym kolorytem.

Suplementy na trądzik

Trądzik to choroba, która często sama nie znika. Często trzeba ją leczyć tak jak każdą inną chorobę. Jeśli szukacie szybkiej pomocy, a nie chcecie długo czekać w kolejce do dermatologa to warto skorzystać z szerokiej oferty aptecznej i wybrać suplementy na trądzik. Mogą one pomóc nam w walce z wypryskami, zmniejszając wysyp krostek, łagodząc zmiany skórne, przebarwienia, przyśpieszać regenerację skóry, wpływać na jej elastyczność, nawilżenie oraz wydzielanie sebum i rogowacenie.

Polecane przez nas suplementy które mogą pomóc wam uporać się ze zmianami na twarzy i nie tylko.

  1. 4AKNE – jak sama nazwa z angielskiego mówi tabletki na trądzik. Zawierają niezbędne witaminy i minerały które wpływają na poprawę stanu skóry. Między innymi: wyciąg z fiołka trójbarwnego ( zastępuje herbatę ), laktoferynę ( która działa przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, w wielu badaniach udowodniono jej wpływa na zdrowie skóry i nie tylko), witaminę C ( przeciwzapalne działanie, zmniejsza przebarwienia, przywraca naturalny koloryt skóry, spowalnia starzenie skóry ), niacyna ( odpowiada za pozbywanie się przebarwień i stanów zapalnych, działa przeciwbakteryjnie i przeciwgrzybiczo ), cynk ( hamuje nadmierne wydzielanie sebum, regeneruję skórę ), witamina A ( pozwala zachować zdrowy koloryt skóry, nawilża skórę, regeneruje, zmniejsza wydzielanie sebum), biotyna ( wszechstronnie wpływa na wygląd skóry, paznokci, włosów, zmniejsza rogowacenie skóry ) Na rynku możecie znaleźć wiele zamienników tych tabletek ale polecamy właśnie te gdyż zawierają największą ilość substancji aktywnych, w stosunku do innych podobnych produktów między innymi Visaxinum.
  2. Olej lniany budwigowy ( zawiera kwasy omega 3, bardzo ważne dla zdrowia skóry) ( Ich niedobór powoduje łuszczenie się skóry, staje się ona tłusta, cera jest szara, zaczerwieniona ) Zalecana dawka to około 2 łyżek dziennie. Możecie oczywiście rozejrzeć się za tabletkami, kapsułkami z omega3, tranem ale ostatnio spotkać się można z coraz większą nagonką na wyroby rybne, więc lepiej wybrać olej lniany.
  3. B komplex lub tabletki z drożdży piwnych ( są bogactwem witamin z grupy B, a jak wspominaliśmy we wcześniejszym wpisie, witaminy te pełnią wiele ważnych funkcji w organizmie związanych także ze skórą, często nawet mimo dobrego odżywiania może nam brakować witamin z tej grupy. Polecamy wybierać produkty lepszych marek jak Solgar, Now Foods gdyż zawierają duże dawki związków których szukamy.

Mamy nadzieję, że nieco rozjaśniliśmy wam sprawę dotyczącą suplementacji w przypadku trądziku i tego na jakie witaminy i minerały musicie zwracać uwagę w aptece. Już niebawem kolejny wpis.

Trądzik a witaminy i minerały

   Witaminy i minerały to dar życia. Bez nich po prostu człowiek by umarł. Jednym z takich przypadków było choroba spowodowana niedoborem witaminy C, zwana szkorbutem. U marynarzy którzy spędzali nawet lata na statku dochodziło do wystąpienia tej strasznej choroby, co kończyło się nie rzadko śmiercią. W tym wpisie chcielibyśmy się bliżej przyjrzeć witaminom i minerałom które mogą mieć, ba mają udowodniony wpływ na polepszanie stanu skóry.

Zapewne większość z was wie, że istnieje witamina A,C,D,E,K oraz witaminy z grupy B. Dodatkowo są jeszcze minerały jak wapń, cynk, selen i wiele innych. Ale które wywierają pozytywny wpływ na skórę? My wiemy i poniżej przybliżymy wam na jakie witaminy i minerały powinniście zwracać szczególną uwagę aby cieszyć się ładną skórą bez trądziku.

  1. Witamina A ( odpowiada za prawidłowy stan skóry, jej koloryt, regenerację, jędrność, zapobiega odwodnieniu )
  2. Witamina C ( słynie ze swojego wpływu na cerę. Pomogą na przebarwienia, zaczerwienienia, szybko przywraca naturalny koloryt skóry. Tak jak witamina A działa przeciwzapalnie, co prowadzi do redukcji zmian na twarzy )
  3. Witamina E ( wpływa między innymi na jędrność skóry, pomaga zachować jej elastyczność, młodość )
  4. Witaminy z grupy B ( B1,B2, odpowiadają również za zachowanie prawidłowego stanu błon śluzowych, skóry. B3 (niacyna) pomaga w dużych dawkach na zaczerwieniania skóry, może je redukować, hamować rozwój drożdżaków, grzybów i bakterii. Również witaminy jak B5, B6, B7 są niezmierzenie ważne dla skóry. Zapobiegają odwodnieniu, przyśpieszają regenerację skóry choćby po wyciskaniu niespodzianki na twarzy ale najważniejsze jest to, że mogą zapobiegać wypryskom.
  5.  Minerały ważne dla skóry to ( cynk – odpowiada za regenerację skóry, bierzemy na noc, szybko dostrzeżemy mniejszą ilość wyprysków, szybkie gojenie się zmian. Selen – działa przeciwzapalnie, pomaga na zaczerwienia na twarzy, przywracając naturalny koloryt.

Jak widzicie z trądzikiem można się rozprawić przy pomocy witamin i minerałów, które są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Nie zapominajmy o nich na co dzień, ponieważ są to związki niezbędne dla naszego organizmu i wszechstronnie wpływające na ciało. Moc witamin i minerałów jest niezaprzeczalna i podkreślał to już Hipokrates kilka tysięcy lat temu.

Produkty wpływające pozytywnie na cerę

Skóra to największy organ w naszym ciele. Pełni mnóstwo ważnych funkcji, między innymi odpowiada za pozbywanie się toksyn z ciała. Kiedy wątroba i inne organy nie działają dobrze, ich rolę musi przejąć między innymi skóra. Zobacz jakie produkty pozytywnie wpływają na cerę.

Aby skóra była ładna, należy zadbać o cały organizm, ponieważ jest to jeden wielki, połączony ze sobą organizm. Kiedy coś szwankuje, psuje się reszta, tak jak w przypadku choćby elektroniki.

Oto lista produktów, które powinieneś włączyć do swojego menu aby cieszyć się piękna, promienną i nieskazitelną cera.

  1. Warzywa ( warzywa są podstawą naszej diety, zaleca się aby spożywać co najmniej 3 warzywa dziennie ( 1 to wielkość ludzkiej dłoni ). Nic nie stoi na drodze abyś zjadał więcej, ba jest to nawet zalecane. Buraki, marchewka, ziemniaki, brokuły, pietruszka, czosnek, cebula, sałata, kapusta, papryka. Warzywa te powinny znajdować się codziennie w twoim menu. Urozmaicaj i baw się ich smakiem, a zobaczysz, że są pyszne.
  2. Owoce ( owoce tak samo jak warzywa są skarbnicą witamin i minerałów, zawierają mnóstwo ważnych związków, potrzebnych organizmowi ). Polecamy jabłka, banany, kiwi, awokado, jagody, brzoskwinie, winogrono i wiele innych. Oczywiście nie możemy przesadzać z ilością zjadanych owoców dziennie. Polecamy zjadać 2-3 na dobę.
  3. Zboża ( dodają nam energii, ale także dostarczają wiele ważnych substancji. Najlepsze są bezglutenowe takie jak proso czyli tzw. kasza jaglana, ryż brązowy, kasza gryczana, komosa ryżowa,  płatki owsiane ( zawierają niewielki ilości gluten, chyba, że kupisz bio ). Jeśli możesz jadać produkty z glutenem to warto włączyć do diety wyroby orkiszowe, z pszenicy durum. )
  4. Mięso ( mięso jest podstawą diety i stanowi główne źródło białka. Najlepiej było by spożywać mięso hodowane przez nas samych ale kto dziś ma takie możliwości. Najlepsze rodzaje mięsa to mięsa chude. Jeśli cię stać to kupuj mięso z królika, z indyka, chude wieprzowe, wołowe lub cielęce. Gdy masz skromniejszy budżet to pozostaje mięso z kury, podroby, chuda wieprzowina. )
  5. Woda ( woda jest bardzo ważna, bez wody komórki organizmu obumierają. Najlepsze jest woda wysokozmineralizowana, mineralna. Polecamy także napary z zielonej herabaty, czystka, bratka, fiołka trójbarwnego.
  6. Witaminy i minerały ( musisz dostarczać sobie codziennie witaminy z grupy B, natomiast witaminy A,D,E,K mogą magazynować się w organizmie co nie znaczy, że masz o nich zapomnieć ) Jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć sobie wszystkich ważnych witamin i minerałów do organizmu poprzez dietę, możesz się suplementować.

Mamy nadzieję, że przynajmniej trochę tym wpisem przybliżyliśmy wam drogę do lepszego wyglądu. Pozdrawiamy i zapraszamy do zmiany diety na lepsze. Wystarczy tylko chcieć.

Produkty które szkodzą cerze

  W ostatni czasie można dostrzec coraz wiesze zainteresowanie wpływem diety na trądzik. Choć wielu lekarzy nadal twierdzi, że trądzik nie jest spowodowany złą dietą, to jednak wielu ludzi przechodząc na lepsze żywienie zauważa zmiany na lepsze. Zatem zbadajmy jakie produkty należy wykluczyć w przypadku zmian skórnych na twarzy. Przejdźmy więc do szczegółów.

Większość z nas zdaje sobie sprawę z tego jakie produkty są złe dla naszej skóry, ale nie potrafi zrezygnować. Jednak czasami nawet produkty które wydają się nam zdrowe wcale takie nie są. Poniżej przedstawiamy listę produktów najbardziej szkodzących na cerę.

  1. Mleko i wyroby mleczne ( zawierają hormony wzrostu i dużo białka, co prowadzi do pogorszenia stanu skóry)
  2. Pszenica ( zawiera gluten, który niektórym szkodzi, oraz wysoki indeks glikemiczny co prowadzi do wyrzutów insuliny i stanów zapalnych na twarzy)
  3. Cukier ( działa podobnie jak pszenica )
  4. Rafinowane oleje ( nie mają w sobie nic zdrowego, szkodzą całemu organizmowi, olej palmowy, margaryny )
  5. Słodycze: batoniki, czekoladki, żelki ( zawierają mnóstwo cukru, olej palmowy, utwardzany i wiele chemicznych dodatków, po prostu jeden wielki śmietnik )
  6. Fast foody ( chipsy, frytki, kebaby, pizza, hamburgery i wiele wiele więcej innych „pysznośći” pełnych tłuszczów utwardzanych i zbędnych kalorii, które na pewno nie pomogą nam stać się zdrowszymi i piękniejszymi )
  7. Alkohol ( robiony z pszenicy i słodu jęczmiennego, co wpływa na wyrzuty insuliny, skoki cukru we krwi )
  8. Gotowe produkty mięsne ( wędliny pełne chemii i innych dodatków są po prostu szkodliwe )
  9. Dodatki E ( chemiczne dodatki niszczą nas od wewnątrz i powodują wiele chorób które są naszym utrapieniem, między innymi trądzik, w gorszych przypadkach nowotwory )

W wielkim skrócie jest to lista produktów które najczęściej szkodzą naszej skórze. Lista produktów może być dużo dłuższa. Wszystko jest sprawą indywidualną. Najważniejsze jest zrozumienie, wsłuchanie się w swój organizm i obserwacja. Po niektórych produktach mogą pojawiać się wzdęcia, gazy, odbijanie, bóle głowy. Każdemu może szkodzić coś innego.

Jeśli chcesz naprawdę dowiedzieć się co Ci szkodzi to poczekaj na nasze wpisy o diecie eliminacyjnej, nietolerancjach, alergiach, chorobach autoimmunologicznych.